Alla inlägg under mars 2014

Av Elin - 31 mars 2014 16:14


Nu ska vi se, sist jag skrev var i fredags va? Plånboken ja, just det.. Så idag börjar jag med att berätta om vad mer som hänt tidigare i veckan. Torsdag var nog den roligaste händelsen. Efter skolan åkte jag hem och pappa hämtade mig på resecentrum i fkp. På vägen hem sa han något så skumt som att vi skulle in till Elgiganten i centrum för att kolla på en mobil till mig! O.O "Saaay whaaaat?" tänkte jag typ och han förklarade hur dåligt min gamla mobil var. Intressant dock, var att jag hade försökt säga det långt innan, men ingen av mina föräldrar lyssnade. -.-
Anyways, vi åkte alltså in också fick jag den fina fånen Sony Xperia Z som jag håller i handen just nu :D Tack, tack, tack säger jag till min kära far! När vi sedan kom hem satte jag mig genast vid bordet i köket och testade mobilen och alla dess funktioner. Innan jag behövde byta om till ridkläder tog jag till mig av middagen som serverades och beställde ett mobilskal. Ridningen gick super, längtar redan tills nästa gång ;D

På fredagen som sagt glömde jag plånkan på bussen och var panikslagen hela morgonen, men lugnade mig när jag fått tillbaka den. När skolan var över tog jag mig till högskolan här i Skövde och såg på lite redovisningar innan jag och älsklingen gick hem tillsammans. Vi gjorde mat och sen blev det mys fram till läggdags.

Lördagen vaknade vi innan nio och gosade in oss i täcket tillsammans innan han bestämde sig för att han behövde gå upp för att plugga i 7timmar, sadface. :c
Jag själv tog upp datorn och loggade in på SSO. Där gjorde jag några uppdrag, levande hästen och kände för att droga mig i championat. Trevligt som det var träffade jag på en tjej där som kallade sig för Daisy. Vi kom i samma grupp och kom nästan lika i placering. Vi tänkte att vi kanske kunde delta i nästa champ, och även där kom vi i samma, vilket vi båda tyckte var ganska roligt. Tre championat därefter som vi kommit i samma grupp bytte vi nr och lade till varandra på Skype. Roligt hade vi och jag hann knappt blinka innan det var både mat och säng. Jag hoppas verkligen att du tyckte detsamma, om du läser detta. Kram på dig!<3

Sedan blev det som förståeligt söndag och jag sov tills tio. Efter frukosten tog jag mig friheten att spela under tiden pojkvännen pluggade vidare. Vi tog sedan lunch innan vi tog med katten ut på innergården då det var riktigt trevligt väder. Det gick en halvtimme eller så, och när vi kom inslocknade katten på golvet och jag tog mig tillbaka till StarStable. Där gjorde jag ytterligare några championat innan det var dax för kvällsmat och säng.

Innan detta inlägget avslutas tänkte jag slutligen ta dagens händelser! :)
Eftersom det är måndag och skola gjorde jag morgonsysslor innan jag gav älsklingen en puss och begav mig till bussen. Jag lovade mig själv att hålla hårt i plånboken, som ni kanske förstår efter fredagen x) However... Där blev det en timma idrott, rastdå jag gjorde den dagliga skötseln av mina 6hästar på SSO, matte, lunch, svenska, engelska. Dagen var dryg och maten var äcklig. Nu är jag dock hemma hos min älskade Stefan och hade tänkt fråga om MAT!! :D ~nomnom,våfflor~

Detta inlägget har blivit hur lång som helst, så nu ska jag avsluta med att önska alla en trevlig dag och så skulle jag önska stort att ni delar så mycket ni kan!!

Tack för mig så ses vi en annan gång!! ^^

Av Elin - 28 mars 2014 10:37

 Hejsansvejsan alla bloggers!!

Idag har det allt varit en otrevlig morgon. Jag gick upp på morgonen som vanligt och gjorde morgonsysslor och allt detdär. Sedan upp mot skolbussen som tog mig till Torbjörntorp. Där tog jag som vanligt 300bussen mot Skövde, scannade in och satte mig. Resan var ovanligt dryg idag, inte säker på varför meeen trökigt var det :/ Till slut kom vi fram till Skövde och jag skulle göra mitt byte vid Lyckegatan, vid Netto i Skövde. Jag gick av, helt normalt, gick över vägen och ställde mig för att vänta. Då kom skräcken... Jag kände fickorna, för att se om jag hade med allt, och självklart var min vänsterficka tom! Jag fick totalpanik och messade min pojkvän för att se om han hade någon idé i reserv. Han ringde västtrafik kundservice under tiden jag gick på 4an och pratade med busschaffören. Jag fick åka med som tur var och gick av på min hållplats och gick in till skolan. Kände då att min mobil vibrerade och fick höra älsklingens röst i andra ändan när jag svarade. Han sa vad han fått reda på och jag förklarade hur jag tänkte. Vi kom överens om att han skulle kolla resecentrum, men eftersom han inte hittade något intressant bestämde jag mig för att gå till Nobinas huvudkontor vid kafferasten. Turligt nog var det en kille där som kunde fråga och jag fick tillbaka den efter allt stojj och stånk. Sen gick jag tillbaka till skolan och nu är allt frid och fröjd^^

Det var största nyheten idag, och eftersom detta inlägget redan är ganska långt får det duga sålänge. Jag kanske skriver igen efter lunch, när jag fått något i magen och är på bättre humör. Tack för mig, puss på er alla, så ses vi snart!

Av Elin - 25 mars 2014 21:15

Så nu är man hemma, och har spelat lite SSO, det crashade pga dåligt batteri på datorf*n och ska just lägga systera... Igår var det en snubbe hemma och fixade till nätsladden, så nu har vi internet :) Imorgon blir det att gå upp själv och väcka syster innan man ska till bussen. Ska väl försöka komma upp lite tidigare så man får frukost, som man inte fick i måndags. Yoghurt och flingor med macka blir mums :3

 Mer idag så har jag gått skolan från 8 till 12, sedan luncha med fina älsklingen innan vi begav oss till djurkliniken med bäbizbus^^ En hälsoundersökning var det tänkt, men turligt fick vi vaccination till tjejen också! Blir alltså lite kontroll nu om ett år för uppföljare. Gawd, jag var mer rädd för sprutan än vad katten var XD Sen tog vi en omväg hem, eftersom bussen inte gick åt andra hållet. Konstig västtrafik som inte kan planera ordentligt, blääh!! xc En god sak var ju däremot att min fina prins hängde med hem till Fkp

 Well... Kommer nog inte på mer som har hänt idag, så nu ska jag nog bege mig ut för att göra kvällsysslor och sen lite tidigt i säng. Puss, min fina älskling som är så fin och duktig<3


Hejdå da, bloggers, så ses vi imörra^^

Av Elin - 24 mars 2014 14:00

Har lovat ett inlägg idag, så här är jag, skriver så fingrarna glöder. Dock har jag inte så mycket ideer om saker att skriva om. Kommentera inför nästa inlägg??

 Jag kan ju berätta om det som hänt i helgen. Jag pratade med min kusin i Torsdags, tror jag det var, och som sagt kom vi överens om att vi skulle träffas i stallet klockan tolv på lördagen. I fredags gick jag till skolan, körde lite SSO på lunchen och om jag minns rätt kollade jag min facebook. Det måste jag göra idag förresten.. Tack för påminnelsen Elin, LoL~! x) Men nu ska vi se... Jag åkte till stallet i lördags och väntade in min kusin. Det hade arrangerats tävlingar under dagen och skulle även göras dagen efter, så vi satt i typ två timmar elr ngt o kollade på hästhoppning. Ett av ekipagen var min kusins gamla assistens som hon tyckte väldigt mycket om. När hon hade hoppat pratade vi lite med henne och kom överens om att vi kanske kunde komma på besök på hennes hästgård under helgen v13. Efter det stack vi hem till Amanda och jag slaggade över natt.

 Söndagen sedan hämtade min mor mig och vi åkte till Ica Maxi i Falköping. det var egentligen inte mycket hon behövde mer än bröd och sylt, men jag behövde akut nya kartor med p-piller. Mitt sista tog slut på lördagen. :/


 Idag har det däremot inte riktigt varit super.. Mor och far, om ni läser detta, bli inte förskräckta. Det är okej nu och jag känner på mig att det stegvis kommer bli bättre ju närmare kvällen det går.

 Anyways, morgonen började med en försovning, så jag inte hann äta frukost. Pappa gjorde två mackor och tog fram en banan som jag kunde äta på vägen. Jag kände mig en aning besviken och sur för vissa anledningar som jag för tillfället inte kan komma ihåg eller inte förstår. När jag sedan satt på bussen pratade jag med min älskling på kik och någonting han sa gjorde mig lite irriterad, så under en timma var jag tjurig på allt och alla. Som sagt, denna dagen började inte bra. Då matten startade hade jag lyckats lugna ner mig och just nu känner jag mig helt okej. Det har varit bättre, men det kunde också varit mycket sämre. Om några minuter ska jag ha svenska en timma och sen engelska innan jag får sluta för dagen och ge mig hem till min finaste älskling och sötaste katt.

 Jag har tyvärr inga aktuella foton på lilla bäbizbus, men jag har några på när hon var liten.

   

SÅ söööööt, min fina lilla bakelse!!


Tror nog det vara allt för mig, så nu säger jag hejdå, så ses vi nog en annan gång^^

Av Elin - 19 mars 2014 14:18

Kan inte spela! :'C Onsdagsuppdatering på gång T.T



UPPDATERINGEN

Färjor har kommit till Jorvik!2014-03-19

Skepp ohoj på er!
I denna veckas uppdatering har färjor kommit till Jorvik!

Färjor:
- Du kan nu åka färja mellan Fort Pinta, Västkobbens fiskeby och Jarlaheim! Detta är ett smidigt sätt att ta sig mellan de olika städerna och det är helt gratis att åka färja! För att kunna resa med färjorna rider du till varje färjeläge och aktiverar dem genom att klicka på det gula utropstecknet.

För att se när nästa färja kommer klickar du på anslagstavlan till vänster om grinden vid varje färjeläge. Du kan också kolla på din karta och se var färjorna är!

Skepp ohoj!
Skepp ohoj!

Nya butiker:
- Nya butiker med härligt sjömansinspirerade kläder och utrustning har öppnat vid varje färjeläge. Rid dit och kolla in de nya fin-fina kläderna och utrustningen!

Buggfixar:
- Förra veckan fick du hjälpa Karl Franz af Silvergaffel att bygga en restaurang men uppdragen gav ingen XP. Detta är nu åtgärdat och om du redan gjort klart uppdragen kommer du få XP:n automatiskt idag!

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget



Kul med uppdateringar och nya grejer, och jag hoppas jag kan testa imorgon :3

#StarStableOnline #Uppdatering #Onsdag #Färja #Spel

Av Elin - 19 mars 2014 09:44

Onsdag idag och jag är hungrig. Kafferast om knappt tio min dock.. :3

 Detta inlägget kommer bli vääääldigt kort känner jag.... Imorgon ska jag rida, och det kommer bli super! Helgen ska spenderas hälften hemma, hälften borta. Stallet gäller med min fina kusin. Sedan är det måndag oc då blir det skola igen... Känns som veckorna går snabbt numera.. :/ Anyways, jag har inge vettigt att skriva just nu, har ingen fantasi alls, så nu ska jag logga in på MDS, sen blir det kaffe och macka. Omnomnom~..^^

 Tack för mig, och ha det gött alla folk!

#Kaffe #Häst #MyDreamStable #Skola #Stallet #Hungrig

Av Elin - 18 mars 2014 20:11

 Ganska sent nu som jag skriver detta, men jag skulle vilja meddela läsare om att jag troligtvis inte kommer kunna blogga på ett tag. Internetet hemma har fått en sladd avskuren, vart är ännu okänt, men förhoppningsvis vet vi det snart. Just nu använder jag min mobil för hotspot, men det tar så mycket på de fria minuterna, så detta inlägget får gå snabbt, sen ska jag trogligtvis stänga av den. Så kanske man för en gång skull kan komma i säng innan 22:00 :P

 Imorgon är det alltså onsdag, ganska chill dag, och då ska jag försöka bli klar med modulen på LeanWARE som jag för tillfället håller på med. Miljö-något är det... ( Förstår inte riktigt varför jag måste lära mig om vattenkretslopp och miljö när jag håller på med automation...? ) Anyways....imorgon hoppas jag på att kunna använda skolans internet under lunch och logga in lite snabbt på MDS, SSO och kanske Skype :) Ska passa på att kolla bloggen då också.

 Var det något mer jag tänkte på..? Jo... Stefan, min älskling, läser du detta vill jag berätta att vi inte kan ses innan måndag. Har en del att göra.


 Nu har jag slut på idéer, så nu ska jag inte skriva mer! Godnatt fölket så ses vi snart!

PÖZZ!

#NoInternet #Sängdax #Skype #StarStableOnline #MyDreamStable #Hästar #Skola

Av Elin - 18 mars 2014 10:22

Ledig från skolan igår!


Då passade jag på att spela lite StarStable. Köpte tre nya hästar och levlade min häst JewelMane.

Jag utförde alla de dagliga sysslorna i stallen, för att tjäna lite shillings, och gjorde alla dagliga tävlingar för att försöka få tag i lite xp. Jag gjorde också lite vanliga uppdrag som fanns, och lyckades få klart bron som leder till Jorvik o allt som finns där. Var jättekul! Fast fick föremål över från lagningen, så vet inte vad jag ska göra med dem :/

 Jag var också med i Moorlands championat och lyckades komma tvåa!!! OMG!! Sån fin rosett fick jag till Jewels fina träns! Som sagt köpte jag tre hästar också: Apaloosa, Ponny & Andalusier. Funderar lite på att sälja henne och skaffa typ Frieser eller Arab.. Kommentera!! :D

Tyvärr glömde jag bort att ta bilder på allt, men jag ska försöka komma ihåg det imorgon, eller ikväll. Lovar!


Just nu har jag då engelska, och har just gjort klart ett typ nationellt prov, inför det riktiga sen i April & maj. Efter denna lektionen ska jag ha svenska, och hoppas på att vi inte behöver göra så mycket. Vi ska ha vikarie eftersom Anna e sjuk elr ngt, så det kan nog bli ganska chill, eller rena h**vetet.

Just det folket... Skulle ursäkta min stavning o grammatik som jag använder ibland. typ att jag blandar förkortningar o hela ord, eller hur jag formulerar meningar ibland. Jag ursäktar för detta, hoppas att bloggen överlever ändå :)


Jag tror inte att jag har så mycket mer att säga just nu... JAg avslutar inlägget här, så snälla dela och kommentera! Puss på er alla, så ses vi!

#StarStableOnline #Spel #Engelska #Skola #Hästar #Dagens #Hungrig

Skapa flashcards