Alla inlägg under mars 2015

Av Elin - 27 mars 2015 12:30

 Hejsan på er alla bloggers!

Igår var det ju ridning som stod på schemat. Fick rida min lilla sköthäst Bolfgang a.k.a Bosse, och han var riktigt duktig. Det var dressyr och vi skulle öva på bakdelsvändningar. Först i skritten gick det sådär med dessa vändningar, men när man väl mjukat upp hästen i halsen och fått till böjningen i nacken gick det riktigt bra. Det var ju inte direkt några fabulösa galoppiruetter, men jag är nöjd över insats och resultat! x)


 Idag då är sista dagen man behövde gå upp. Nästa vecka har jag påsklov, och då vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på.. Kusinen åker till västkusten på Torsdag, och vad jag hört ska familjen med dit. Min bror har jag inte hört från på speciellt länge, men jag har för mig att min svägerska ska till kusten hon också. Det återstår att se vad jag och blivande sambon ska hitta på.. Jag har funderat lite på om man skulle ge sig på en södertäljeresa under eller efter påsk.. Han har fått förfrågan om att ta sig dit på sin födelsedag, och om han gör det kan jag ju följa med, så behöver vi inte ge oss av nu under lovveckan.

 Jag skulle nästan tippa på att stanna hemma första halvan av lovet, så blir det lite påskfirande hemma, och sen ger vi oss av med far och mor till Kusinerna. Ja, så ska det nog bli. Men i helgen är det som sagt chill hemma, kanske resa till fkp på Söndag för att övningsköra och dra till stallet.


 Nu är jag ju på praktiken; behöver kolla till datorn som ska uppdateras. Jag har funderat lite på om det är idé att berätta lite om vad jag faktiskt gör på praktiken? Dessa två veckor som varit har det faktiskt inte hänt så mycket, för det har inte kommit så mycket kunder. Men uhmm... Jag har faktiskt tagit lite bilder under morgonen, och vet inte om man kanske kan ladda upp dem för att visa lite? Det är inte mycket att skryta om, men lite sådär enkelt liksom.



 

Bilden ovan är téblandningen jag köpte när jag var på Willys och handlade igår. Téet började ta slut och jag tänkte att jag kan väll köpa det när jag ändå är här för att köpa lunch. (På tal om lunch, det börjar bli dags nu...)



 

Första smaken jag testade från förpackningen var, som bilden säger, blueberry muffin. Té har ju inte speciellt mycket smak i sig, men det var inte äckligt, det kan jag definitivt säga. Luktade riktigt gott, och känner man efter ordentligt så finns där en svag eftersmak av muffins. Blåbär var lite klent med, men det kanske bara är så att jag inte äter blåbär så ofta och inte vet hur det ska smaka~ x)



 Kanske inte speciellt intressant, men det är typ vad jag gör på praktiken. Har inte riktigt intresserat mig att "stå i kassan" om man säger så. Jag bemöter aldrig kunderna med mer än typ Hej.. Mitt jobb är att vara en irriterande, okompetent och jobbig praktikant som bara är ivägen hela tiden. Nej, inte riktigt, men ni fattar.



Vad ska man mer säga då.. Ikväll blir det hemmagjord pizza och bara sitta hemma och chilla framför TV, dator och sen ta en lång varmdusch med älsklingen.

 Nu vet ni vad jag ska göra, hoppas du har haft det trevligt med att stalka mig - - Tills vi ses igen!

Av Elin - 26 mars 2015 14:16

Nästa vecka vet jag inte hur det blir, men ska skriva in det som blir planerat. Kanske resa en massa, då det är påsk och allt.. Varsågod folket, och tack för mig!

Av Elin - 26 mars 2015 13:00

Jaha.. Idag skriver man alltså bara för skrivandets skull och för att man fått en massa inspiration från andra bloggar man läser. Det är alltid så mysiga och trevliga inlägg på dem, och jag känner att jag så gärna skulle vilja ha ett sånt liv, men jag får ju aldrig någon entusiasm för det. Jag förstår inte varför jag inte kan ta mig i kragen och bara göra de förbannade hemläxorna, och allt med körkort, och träningen. Att börja träna har man ju liksom tänkt på, och det har man gjort sådär någon gång ibland, men sen väntar man en dag, så försvinner liksom entusiasmen och "måstet". Läxor är det precis samma sak med. Man känner sig liksom tvungen och inspirerad till att göra det, men sen kommer man hem och bara "Nej.... Nej, inte just nu.."

 Jag förstår fanken inte varför det ska vara så svårt!


Annars idag mår jag väll bra.. Har inte blivit något schema upplagt denna veckan, men jag ska försöka posta det inför denna helgen som kommer. Jäkla gött att det är lov sen också! Nu ska det ätas lunch innan man fortsätter med praktiken - imorgon blir det jobba hela dagen fram till 18. Senare ska jag till tandläkaren för en kontroll, och ikväll ridning. Undra vilken häst man kommer få då, hmmhmm...


Tack för mig då, och ha det bra tills nästa gång!!

Av Elin - 24 mars 2015 22:00

Då har man glömt att blogga på en hel vecka typ... Och nu är klockan redan sent, så har inte så mycket tid :/ Något litet kommer det här iallafall~

 Idag har jag varit i skolan; blev en kort dag med svenska, historia sedan bio klockan tolv. Filmen hette "Oceans" och handlade om havet och de varelser som lever och har levt där. Det var ganska intressant och lärorikt att se på, för alla vackra och fashinerande vattenlevande djur. Dock var det lite jobbigt att se vad människan har förstört i haven.. Gammalt skrot och giftiga ämnen som vi slänger i floder, och sedan rinner ut i havet. För att inte tala om alla de utdöda arter han pratade om! Jag blev nästan lite dåligt till mods och tänkte att man kanske ska göra mer för att rädda jorden och naturen? 


 Hur det än är, så hinner jag inte skriva så mycket mer nu, för nu är klockan mycket. Jag ska försöka komma ihåg att skriva imorgon, men gör jag inte det så får ni förlåta mig.. Ett veckans schema ska komma, även dagens outfit och lite new in. Hmm, vad kan det vara va? Vi får väll se, men det får bli en annan gång.


 



 // Godnatt!

Av Elin - 18 mars 2015 15:13

 Jahapp.. Idag är det onsdag och här sitter jag och bloggar på praktikplatsens ena kontorsdator. Igår var jag i skolan och det var faktiskt en ganska trevlig dag. Hade tänkt plugga på kvällen, men det blev att jag satte mig med annat, och det var inte enligt planeringen.. Därför blir det idag att skriva klart min lilla idrottsläxa och skriva klart det jag behövde komplettera på samhällsrapporten. Behöver verkligen bli bättre på läxor alltså.. Nu när det knappt är ett och ett halvt år kvar behöver jag kämpa mer än någonsin för att se till att gå ur gymnasiet med mer än väl godkända betyg så att jag kan komma in på den jobblinjen jag vill söka in till. Är det kanske dags att skriva CV än? Och kanske kolla lite lägenheter man kan hyra i "storstaden" Skövde...


 Onsdag sa vi att det var va? Det betyder "lillördag" som de flesta tycker om att kalla det, och jag har redan inskaffat "pluggmaterial" att sätta mig och mysa med ikväll! blir lite choklad och gottigott att dricka~ ska även försöka ta mig till Skara efter praktiken idag för att titta på en cykel som jag kanske ska köpa. 700:- för en prima cykel som till och med ser riktigt bekväm och pålitlig ut! Om det inte vore nog med händelsesr idag så fick jag ett sms tidigare som sa att mina paket finns att hämta på Ica, och eftersom jag vet vad det är kommer det bli så kul! Tänk att få så mycket roliga grajjor på en dag! En cykel, en datorskärm och ett helt nytt grafikkort! Bara att hoppas på att mitt moderkort stödjer det x) Annars blir det väll bara att hoppas på att få råd med moderkortet jag siktat in mig på, och då alltså också processor och minnen som passar till! Herreguud att det ska vara så jobbigt och dyrt med vissa saker som man vill ha :/


 Vad ska man mer skriva om i dagens inlägg då? Hinner jag med det kanske det blir lite spel ikväll, och om jag kommer ihåg blir det kanske ett inlägg på min Star Stable-blogg. Kolla in där efter 22 idag, så kanske det finns lite nyheter!



 // Vi hörs!

 

Av Elin - 17 mars 2015 14:00

Vad jag syftar på med bloggtrender är sånnahär saker man ofta ser på diverse olika bloggar. Dagens outfit, veckans låt, månadens blogg, dagens/veckans fynd, veckans sötis/snygging, osv. Jag läser inte speciellt många bloggar, eftersom jag inte direkt är intresserad av vad "storbloggare" bloggar om. Det är typ kläder, shopping, kläder, mode, mode, mode, kläder, shopping... Jag är intresserad av mina vänner, fina bilder, hästbloggar, "spelbloggar", och sånt vanligt, okänt skit som ingen bryr sig om. Något som kan likna min blogg. Jag gillar också djurbloggar som postar bilder på sina älsklingar.


Men det jag skulle komma till. Jag har postat lite Dagens Outfit, New In och Veckans Schema. Är detta något man möjligtvis skulle fortsätta med? Är folk intresserade av sånt? Något jag skulle tycka vara lite roligt skulle kunna vara månadens favvisar (bild, låt, video, citat, hundras, osv.), "denna gångens naglar" (eller liknande), veckans tips (hälsa, nöje, resor, m.m.) Kommer verkligen inte på några mer trender i bloggvärlden just nu. Hissa och dissa?


Under tiden jag har skrivit detta inlägg har jag suttit i skolan och slumpat mig fram bland diverse bloggar, några har jag tyckt varit intressanta, andra kändes bara skräp.. Hur som haver, var det väll allt jag ville ta upp i detta inlägget, om jag kommer ihåg kanske jag skriver något ikväll, annars blir det väll att ni får vänta tills nästa gång.



 // Hej svejs lingongrejs!

Av Elin - 17 mars 2015 09:46

Skulle ni läsare tycka att det var roligt med Veckans schema? Jag började med det förra veckan, men frågan är om nu skulle tycka att det var intressant?

Av Elin - 16 mars 2015 19:00







 


 


Kappahl, Commerce Skövde 200:-


Skapa flashcards