Alla inlägg under september 2014

Av Elin - 29 september 2014 13:33

Får fan ryck på min Jä'la samhällslärare! Här ska vi göra grupparbete och "skapa ett nytt land", vi blir klara snabbt och jag tänker att jag ska skriva lite rapporter. Då kommer läraren fram och frågar vad jag gör och säger genast att jag ska lägga ner för att vara med i diskussionen. Jag säger att jag har lagt ner och vi t.o.m är klara, men hon säger fortfarande att jag INTE får sitta med mina rapporter under lektionen. "Det får du göra på rasten eller praktiken sen..!"
Jag behövde nog repetera det fem gånger innan hon lät mig vara!

#hatasamhäll #jobbiglärare

Av Elin - 28 september 2014 22:00

Som rubriken säger har jag gjort lite anteckningar för olika toyotabilar. Var inne på toyotas hemsida och använde funktionen "bygg bilen" som finns för varje modell. Vissa har jag testat för att jag funderar på dem inför framtiden, andra är bara för att de är riktigt sexiga, exempel GT-86 som finns längst ner. <333

 #Hashtags: #Toyota #Prius #Auris #Avensis #Verso #GT86 #framtidstänk #InläggKlockanTio #Läggdax!


 Toyota Auris (fr. 161 900kr; hybrid fr. 214 900kr)

Auris, 5-dörrars

1,6 Valvematic, bensin (132hk) - motor

6-växlad manuell, framhjulsdrift, Active utrustningsnivå.

Färg: Super White (0,00kr extra)


Totalpris: 189 900,00kr



Auris, 5-dörrars

1,8 HSD, bensin/el (136hk) - motor

Steglös automatisk växellåda, framhjulsdrift, Hybrid Active utrustningsnivå.

Färg: Avant-garde Bronze ME (6 000,00kr extra)


Totalpris: 220 900,00kr



Auris, 5-dörrars

2,0 D-4D Stop & Start System, diesel (124hk) - motor

6-växlad manuell, framhjulsdrift, Executive utrustningsnivå.

Färg: Black Mica (6 000,00kr extra)


Totalpris: 237 900,00kr



 Toyota Prius (hybrid fr. 273 400kr)

Prius, 5-dörrars

1,8 Hybrid, bensin/el (136hk) - motor

Multidrive M/D, framhjulsdrift, Executive utrustningsnivå.

Färg: Silver Metallic (7 000,00kr extra)


Totalpris: 328 300,00kr


Prius, 5-dörrars

1,8 Hybrid, bensin/el (136hk) - motor

Multidrive M/D, framhjulsdrift, Life utrustningsnivå.

Färg: Dark Blue Mica (7 000,00kr extra)


Totalpris: 280 400,00kr



 Toyota Avensis (fr. 212 900kr)

Avensis, Sedan

2,0 bensin - motor

Multidrive S, framhjulsdrift, Active utrustningsnivå.

Färg: Gray Metallic (7 000,00kr extra)


Totalpris: 258 900,00kr


Avensis, Kombi 5-dörrars

2,2 D-CAT - motor

6-stegad automat, framhjulsdrift, EDITION 50 utrustingsnivå.

Färg: Avantgarde Bronze Metallic (7 000,00kr extra)


Totalpris: 317 900,00kr


 Toyota Verso (fr. 221 900kr)

Verso, MPV 5-dörrars

2,2 D-4D D-CAT (150hk) - motor

6-stegad automat, framhjulsdrift, EDITION 50 utrustningsnivå.

Färg: Blue Metallic (6 000,00kr extra)


Totalpris: 285 500,00kr


Verso, MVP 5-dörrars

1,8 VVT-i (147hk) - motor

6-växlad manuell, framhjulsdrift, Active utrustningsnivå.

Färg: Dark Blue (0,00kr extra)


Totalpris: 229 000,00kr


 Toyota GT-86 (fr. 309 800kr)

GT-86, Coupé 2 dörrar

2,0 D-4S Boxer (200 hk) - motor

6-stegad automat, bakhjulsdrift, GT-86 utrustningsnivå.

Färg: Ice Silver Metallic (5 900,00kr extra)


Totalpris: 330 300,00kr


GT-86, Coupé 2 dörrar

2,0 D-4S Boxer (200 hk) - motor

6-växlad manuell, bakhjulsdrift, GT-86 utrustningsnivå.

Färg: Crystal White Pearl (8 400,00kr extra)


Totalpris: 325 100,00kr



Nu har jag alltså postat det inlägget som jag lovade er för två dagar sedan, dock en dag sent, men det ligger i kategorin "#framtid"! Här har ni då, hoppas ni är lika nöjda som jag, och ha det bra tills vidare^^

Av Elin - 26 september 2014 23:00

Jahapp.. Klockan är redan sent, men här sitter jag och målar naglar, surfar på fb och lyssnar på podcasts. Vet inte om jag verkligen tycker om denna gångens naglar dock... Jag har fortfarande bara använt mina nyaste nagellack. Jag testade faktiskt runt med mina gamla nagellack, men hittade inget snyggt som passade för tillfället, so no blame DX


  Såhär ser de ut alltså. Som sagt är jag inte säker på om jag tycker om dem, men jag ska ge det tid, så får vi se hur jag gör. Vänster hand är klar, höger har fått första lagret med färg, så när det torkat ska jag lägga på ett lager silverglitter så är det klart!


Anledningen till att jag gör nya naglar är att imorgon ska jag till min fina kusin och fira att hon blev arton i onsdags!! :D

 Jag var där med min faster och farfar och gav lite presenter då, men nu imorgon är den stora festen då hela tjocka släkten kommer. Har nu ingen aning om vad jag ska ha på mig, men ska försöka få till något snyggt.


  Grattis till dig min fina kusin! Hoppas du fick en trevlig födelsedag, och hoppas du kommer bli nöjd med din artonårsfest nu imorgon! :D



 En annan sak idag är ett collage på mina mest viktiga individer jag älskar mest. <3

  Underbara Råttan i stallet i Falköping som jag red nu idag. Hoppning stod på schemat, och det gick jättebra! Lilla gumman var så duktig.

 Andra bilden är kissemissen Drutten a.k.a DumDum som är så älskvärd och gosig! Nedre bilden är min underbara vackra pojkvän, älskar dig så mycket gubben :* <33


 Nu när jag ändå skriver kan jag väll också nämna att det är mycket jag ligger efter med i skolan nu, och jag mår typ inte bra för det... :( Jag vill verkligen sikta på skolan detta året, men har inte fått entusiasm för att göra läxor. Vore underbart med lite stöd och typ hjälp med att bygga upp min inspiration. Nu ska jag ju dock lägga mig snart, och imorgon ska jag göra mig iordning och gå på partajj, men söndag måste jag verkligen ha några uppgifter klara...



Detta får hursom vara tillräckligt för detta inlägg, men imorgon ska jag försöka lägga in lite av mina anteckningar. Kommer hamna i kategorin "#framtid", men mer spoilar jag inte ;)

 Godnatt folket så ses vi imorgon!!



#HashtagTime #Läxor #GrattisPåDinDag #SläktOchVänner #MotiveringSjunker #Fest #Älskling #InstaCollage #InläggKlockanElva

Av Elin - 22 september 2014 19:41

 Ja, juste. Jag har tagit lite bilder ibland som jag har tyckt kan vara trevliga att lägga upp på bloggen, men har tyvärr inte kommit till det, om man säger så.. Bland annat är det lite bilder på mina naglar, eftersom jag tyckte det blev riktigt snyggt med det nagellacket jag använde. :)



 

 Denna första bild är ett collage av lite bilder jag tog imorse. Det regnade mycket imorse när jag gick mot busshållplatsen; hade det inte varit så kallt ute hade det nästan varit trevligt. Bilden högst upp till vänster är min Naturkunskapsbok, som syftar på att jag hade prov på förmiddagen idag. Jag blev nöjd med vad jag åstadkom, men jag kunde ha pluggat bättre innan.. Annars gick allt bra! Bilden i mitten är jag, positiv inför livet och plugget. Bilderna längst ner är min vattenflaska som var riktigt trevlig att ha med idag, och mitt sjuämnesblock jag har i skolan. Har nämligen kommit underfull med att jag behöver plugga lite till och göra klart bland annat Engelska och Samhällskunskap.



 

 Detta collage gjorde jag för ett bra tag sedan. Det är på underbaraste katten Drutten, även känd som DumDum, som jag så gärna vill ha hem. Så söt och underbar fina pluppen <3



 

 Köpte nya nagellack idag!!   Jättefina är dem, och gjorde naglarna med dem alldeles nyss. Blev jättenöjd med det! (Bild längre ner) Det är alltså mörkröd, en jättefin färg på läppstift och naglar om jag får säga vad jag tycker; turkos åt det blåa hållet längst till höger och glitterlack i mitten. Ångrar INTE inköpet för 60spänn totalt!



 

 Här är naglarna jag hade innan det nuvarande, fick endast vara kvar två dagar, eftersom jag börjat tycka det är jättekul att testa olika färger och kombinationer av nagellack. Detta är ett tunt lager guld som i sig själv blev riktigt snygg, tycker jag; över det är det sedan ett lager transparent lack med blåa små glitterpaljetter. Blev riktigt nöjd över det!

 

 Här är då jag i en klänning jag tycker om. Är inte så mycket för att ha på mig varken klänning eller kjol, men jag och pojkvännen tänkte ha lite trevligt en kväll när det bara var vi i stora villan ute på landet. Här har jag alltså nagellacket som var på bilden ovanför. Jag har halvtofs i håret, lite concealer, lätt ögonskugga och läppglans. Smycken är diamantörhängen, halsband av äkta silver och ett enkelt armband.

 Se här, jag kan faktiskt klä upp mig och lägga lite smink på ansiktet när jag vill överraska! Få se vad som blir nästa gång^^



 

 Här är collage av de nuvarande naglarna. Höger hand, tumme: rött med silverglitter; pekfinger: blått(turkos) med silverglitter; mitten: röd; ring: endast glitter; lillfinger: endast blått. Vänster hand, tumme: blå med glitter; pek: rött; lång: glitter; ringfinger: blått; och lillfinger: rött nagellack med silverglitter.

 Jag blev riktigt nöjd, inte bara över lacket, utan att jag faktiskt fick till det så det såg snyggt ut. Att jag inte bara målar en färg och nöjer mig så. Jag börjar gilla att experimentera och börjar se vad som ser bra ut och inte. Det kunde jag inte för något år sedan. Otroligt glad är jag för min utveckling!



 

 Sista bilden idag är tagen utan filter, utan blixt när jag och älsklingen hade lite mysmiddan hemma. Alla lampor släckta och levande ljus framme. Kommer tyvärr inte ihåg vad vi åt, men det var en trevlig kväll.



 Nu börjar detta inlägget bli långt, så detta får räcka för ikväll. Ska försöka skriva imorgon igen, me inte säkert att jag kommer ihåg eller har tid. Nu ska jag försöka få lite plugg gjort, så ni får ha det bra sålänge.


#HashtagTime #KvällsmysIsoffan #ÄlskaLivet #UnderbarPojkvän #BilderImängder #Collage #InstaCollage #Instagram #Jag #MångaHashtags #ÄlskarMinSkola #Studiemotiverad

Av Elin - 21 september 2014 15:15

Då sitter man här hemma i pojkvännens lägenhet medans pojkvännen handlar..

Själv har jag kommit på att jag har läxförhör i naturkunskap imorgon och måste superplugga nu idag eftersom jag inte fått för mig att göra det tidigare, vilket ju var otroligt dåligt av mig.. Ekologi och Hållbarhet blir det alltså i några timmar framöver, så får vi väll se hur det kommer gå imorgon :)


#HashtagTime #småprov #HållbarUtveckling #Skola #plugga #PositivInförResultatet #Motiverad #ÄlskarMinSkola

Av Elin - 19 september 2014 12:53

Hej alla!!

Idag sitter jag på praktiken och skriver blogginlägg. Jag har surfat runt lite nu på olika bloggar jag följer och kommit fram till att jag ska ändra lite på min... Ljusare tema, annnan text och nya menyavdelningar. Det kommer ändras här under dagen, så håll ut. Ska gå hem vid tre idag så två timmar till är det. Jag vet inte om jag kommer vara så aktiv här efter fyra, men jag ska försöka fortsätta.. Kolla gärna in min djurblogg också, och var noga med att följa och sprida! Skulle vara jättekul att få fler läsare!

Finns annat som måste göras nu, however, så det blir kort inlägg denna gången. Ha det bra hörni, så ses vi snart igen!


#HashtagTime #praktik #dator #uppdateringavbloggen #inläggklockanett

Av Elin - 12 september 2014 22:46

Har suttit här och funderat lite under kvällen, mycket längre också, över framtid, närtid och den nya bloggen jag skapade igår. Den ligger på domänen wordpress, och jag har funderat mycket över vad jag ska göra av den. Jag har lite tankar uppskrivna där, och huvudsakligen har jag tänkt på idén att göra om sidan till en blogg där jag skriver anteckningar och inlägg om min djurforskning. Framförallt då om katter och hundar, i vissa fall gnagare eller så kallade kräldjur. Jag hade också en idé om att skriva vad som ska hända i den närmaste och mest avlägsna framtid för mig och mina närstående. ( Det tog slut på idéer här, så det är kanske lika bra att avsluta... )


Tips är väldigt tacksamt, nu ska jag fundera över vad som ska hända härnäst, så ska jag försöka skriva imorgon igen!

{ länk }


#Godnatt #HaDetBra #SesImörra !!

Skapa flashcards