Alla inlägg under oktober 2014

Av Elin - 12 oktober 2014 21:09

Fick ett vredesutbrott på allt och alla idag, och det kändes inte bra efteråt.. Har dock lugnat ner mig nu, ska ta en dusch och sen ska jag lägga mig med pojkvännen för att orka upp imorgon. Behöver verkligen komma igång med träning.. Har haft lite tankar på det fram och tillbaka, men har aldrig riktigt blivit något. Behöver göra lite yoga imorgon, eftersom jag ändå är i Skövde och alltså har wii fit tillgängligt. På tisdag är det gympa i skolan, och torsdag ridning, så de dagarna är avklarade. Onsdag, fredag och helgen är vad som behöver planeras då. Tacksamt för förslag, och vill ni veta vad som hände idag mer i detalj kan ni läsa min andra blogg på blogspot; länken finns här till vänster under min presentation. Godnatt på er nu, så ses vi imorgon! ?

// Kram & snacks, öronvax!

Av Elin - 11 oktober 2014 21:58

Hej alla!!

Tror jag har kommit till ett beslut, men är inte alls säker... Jag har fastnat på bloggspot och har redigerat temat där hela dagen. Tror att det kan bli så att jag flyttar dit men mitt skrivande... Känner dock inte att jag vill ta bort och avsluta denna bloggen, så den kommer få stå kvar. Ett minne och en vägledning till min "nya" blogg. Andra gången jag byter.. HUJJ, vill inte lämna bloggplatsen! Kommer gå fram och tillbaka med beslutet om huvudblogg, för jag kan tänka mig att jag kommer skriva på båda, står ni ut med det? Skriver jag något på den ena kommer jag dock meddela det på den andra, så det är nog inget problem så, bara att det är två adresser att hålla reda på.


So... Skrivit ett inlägg på blogspot, kolla gärna in! Svampplockning med bilder idag.

{ länk }



 // Ha det bra på er !!

Av Elin - 10 oktober 2014 12:17

Tebax idag, dock inte säker på hur länge jag stannar.


Jag har kollat lite andra bloggsidor för att jag har funderat på att byta, men inte alls säker.. Tack för alla kommentarer! Har alltså tre/fyra dagliga läsare (är det så?) och en frekvent "kommentator". Vill säga att jag läst en del andra bloggar det senaste, och minst två av dem inspirerar mig en hel del. Jag måste säga att jag är tacksam för att det finns dem som verkligen kan skriva så det inspirerar folk!


Iallafall.. Bloggsidorna jag har testat är wordpress, nattstad, blogg.se, webnode och nyligen devote. Jag funderar på att testa fames, men jag tror att det får vänta en stund... Idag är det en ny header som står på schemat. Jag ska också fundera riktigt noga på vilken bloggdomän som känns bäst. Bloggplatsen känns verkligen bra, och mobilappen är ganska lätt att hantera. Dock kan man inte så lätt surfa runt för att läsa sin egen eller andras bloggar, så det är väll en tumme ner där... Jag har prövat appen för nattstad, och blogger, inte säker på någon av dem, eftersom jag inte testade så mycket... Idag ska jag testa blogg.se lite mer och se om det finns någon app överhuvudtaget för webnode. Det var schyssta redigeringsmöjligheter på datorn, och det är liktigt snyggt upplagt, men finns det ingen app tvivlar jag lite på det... Jag vill kunna kolla kommentarer och skriva inlägg utan att behöva använda mig av någon dator.


Well... Lite länkar kanske.. Jag skulle gärna vilja att ni som läser och verkar intresserade skriver en kommentar om vilken sida ni gillar mest. Inte bara gällande designen, utan också upplägget och widgetarna. Det är olika redigeringsmöjligheter på alla sidor. Man kunde inte flytta runt så mycket och grejja på blogg.se, men det antar jag kan bero på temat också.

Nattstad | Webnode | Blogspot | Blogg.se | Wordpress | Devote |


*Notering: jag vill meddela min ena läsare som kommenterade mitt förra inlägg att jag svarade på din kommentar och skrev minst lika långt som dig, men när jag postade svaret försvann massa text, så nu är det bara en rad som syns. :(

Av Elin - 7 oktober 2014 22:00

Det var en vecka sedan jag skrev nu. Har börjat fundera på om det verkligen är någon idé att fortsätta, eftersom det känns som ingen förrutom min pojkvän läser. Visserligen kan jag skriva ner mina tankar och drömmar, men är det inte det man har dagboken till? Detta blir ett kort och jobbigt inlägg, men jag känner inte för det längre... Skulle den som läser dock tycka att min blogg är okej vore det ju trevligt med en delning och kanske mest av allt en kommentar som faktiskt bevisar att bloggen är delad och omtyckt, som säger mig att jag borde fortsätta skriva för att det finns dem som bryr sig. En kommentar kommer inte vara tillräckligt denna gången. Jag vill ha feedback i form av tre till fyra kommenterer av minst tre personer, varav en av dem någon som jag inte träffat på förut. Inte förrän då kan jag kanske tänka mig att försöka blogga, men som det ser ut nu är jag inte direkt sugen på det. Ha det bra tills vidare.

Skapa flashcards