Alla inlägg under april 2015

Av Elin - 29 april 2015 11:32

Av Elin - 14 april 2015 08:15

 Jamen hej och hallå folket!

Idag sitter jag i skolan klockan åtta på morgonen oc skriver. Det är nästan lite skönt att vara uppe med solen ibland.. För omväxling, då jag vanligtvis brukar gå upp vid 7/9. Bara en timme egentlige, men det kändes ändå att det var tidigt, för solen stod lågt och det var helt tyst hemma. Mycket bilar på vägarna och fullsatt på tåg och buss.


Så vad ska man göra idag då? Klockan 8:20 ska jag ha svenska som första lektionen på dagen, och efter det står historia, samt idrott på schemat. Bajs också, jag har idrott idag!! Fhan, jag hade inte en tanke på det varken igår eller imorse, jag åkte ju bara till fkp för att övningsköra och umgås med familjen. x( Faaaan, va jag kommer få skäll idag :''(

 Ajja, man lär sig av sina misstag säger dem.. Efter lunch har jag fakking en timme håltimma innan svenska igen, och sen ska jag hem! Hem oc äta något innan jag ska försöka plugga lite, och redigera klart en video som jag börjat med. Yesss, jag laddar upp lite klipp på youtube ibland om "mitt liv på Star Stable". Det går ju också att läsa om på den nya bloggen jag skapade; länken finns här till höger. Måste redigera designen lite där, på tal om det, men det får vi ta senare^^

*Kanske en morgonkaffe, nu när man ändå är tidig till skolan..?*


Senast i söndags var jag och sambon på köpcentret för att köpa lite skor till pöjken, och gissa vad som då hände? Jo, jag själv började pröva skor, och köpte två par för 690 spänn. Prisvärt då det var rea för tillfället   


 

Snygga, eller vad säger ni? Dessutom jäkligt bekväma!





Oj, nej nu börjar jag om fem minuter, så jag får lägga ner här, så ses vi nästa gång~

Av Elin - 13 april 2015 12:53

Nu har jag Samhäll om typ fem minuter och ska ha EU-prov som jag såklart inte har pluggat på! X( Det kommer kännas himla jobbigt eftersom jag VET att jag inte kommer klara det, och måste då göra omprov :c


Jag postar veckans schema här också, så blir det inget bildlöst inlägg iallafall

 


Ja, nu måste jag gå, så hejdå, och önska mig så mycket inte lycka till! :(:(:(

Av Elin - 9 april 2015 10:44

 
Jag vet vad jag vill, och jag är

beredd att kämpa för att nå det <3


* * * *

"cogito ergo sum"

- Jag tänker, därför finns jag -


* * * *

"Believe in yourself, or no one else will"
- StarWars, the CloneWars; S2 ep5


* * * *

"Det är värt att bli kallad idiot om man är sig själv
och gör vad som känns rätt i hjärtat" - Ola Salo


* * * *

"Att vara lycklig betyder inte att allt är perfekt. Det betyder att
du valt att se bortom bristerna" - Gerard Way


* * * *

* * * *

Missing someone is your hearts way
of reminding you that you love them.


* * * *

DO what YOU love
LOVE what YOU do


* * * *

"Varje gång du tvivlar på hur långt du kan gå,
tänk på hur långt du har kommit" - Tiimmeey Rafeldt


* * * *

Av Elin - 8 april 2015 12:00

 Igår var det tisdag och jag var i skolan hela dagen (inte direkt, men det kan ju kännas så ibland). Första lektionen var svenska där vi jobbade med nordiska språk. Jag blev i en grupp om tre personer som valde att jobba med "minioritetsspråket" Danska. Därefter var det historia, idrott, och sedan lunch. Jag har egentligen en "mentorstid" efter lunchen, men jag och min lärare känner att det går ganska bra för mig i skolan och därför behöver vi inte samtala så mycket. Igår sökte han dock upp mig för att fråga om min frånvaro från engelskalektionerna på måndagar som blivit av alla mina försovningar. (inget jag rekommenderar att pröva) Han gav mig också min skoldator som varit på lagning i typ två veckor, och det var ju trevligt. Första jag gjorde? Ladda ner Mozilla Firefox och ändra färgtema och bakgrund på datorn. x)

 - - - - - -

 På historielektionen igår jobbade vi med lite källkritik. Jag fick en svårare uppgift än de andra för att jag gjort bra ifrån mig.. Fattar inte riktigt hur det gick till   

 Jag såg inte ens det lilla krypet på den andra blomman när jag tog bilden...

 - - - - - - 

 Bilderna nedanför tog jag under idrottslektioner igår när inga av tjejerna hade kläder med sig och därför gick en promenad tillsammans. ÅÅÅH vad jag älskar min telefon som kan ta så fina bilder!   

 - - - - - - 

 Ja, det var gårdagen; idag ska jag prakticera fram till 18, sedan en oväntad körlektion, efteresom den jag egentligen skulle ha imorse blev inställd, på grund av sjukt barn. Min lärare vabbade allstå, inte jag 




Nu ska jag gå och käka donken, så vi ses en annan gång!

Av Elin - 4 april 2015 12:15

Av Elin - 4 april 2015 10:45

Nu är det fem stationer kvar till tågbytet som ska göras, och efter det har vi ett till byte att se fram emot.. Ja, så är det när man bokar första bästa tjugo timmar innan avgång. Jag har inte riktigt förstått vad som är så bra med sista minuten-biljetter; billigt och så förstår jag väll, men det finns f*** inga bra resor under den tiden och för det priset. Jag tänker inte gå med på sista minuten längre.. Finns ju inga bekväma resor som tar en rimlig tid.


För att sluta klaga så sitter jag alltså på tåget och dricker lite te som jag köpte på pressbyrån i Skövde. Fanns inte så mycket mer än yellow label tea, och jag råkade låta påsen ligga i lite för länge, men det var faktiskt inte så dumt ändå.


 




 Förra veckan var jag på promenad med lilla missen vi har hemma. De flesta skulle väll tycka att man släpper ut katten genom dörren så får den gå själv ute och ha det roligt, men jag tycker att det kan vara riktigt mysigt att vara ute med min misse i sele och koppel. Då får man koll på vart katten går och vad den gör. Jag har hört historier från folk som har släppt ut sina katter, och när de kommit hem igen har halsbandet fastnat och skurit upp läbbiga sår ända in i köttet på stackaren! Jag vill ju absolut inte att det ska hända vår lilla prinsessa, så det är dessutom en säkerhet att själv hålla ett öga på missen. Ett längre koppel har man ju tänkt på att man kan inskaffa, så att hon får mer att springa på. Sen får man ju både frisk luft, sol på huden och lite motion när man går ut en sväng, och det är ju inte mindre nyttigt att gå ut med hunden? Vad är skillnaden mellan att gå ut med hunden och gå ut med katten? Jag tyvker att det är trivsamt att ta en liten prommis då och då med lilla missen.  


 



Varför har man egentligen en blogg då? Ja, jag vet inte vad andra tycker, men jag skulle ju säga att det är ett ställe att samla tankar och bilder som man samlat på sig under veckor, månader och år. En digital dagbok skulle man kunna kalla det. Vad vill jag skriva om i min personliga digitala dagbok då? Ja, kanske om alla resor jag gör, nya citat jag kommer på, kärleksbrev till mina vänner och familj, eller saker jag gör med min partner. Allt som är trevligt i livet är värt att bokföras, och när man sparar saker online på webben brukar det ha en tendens att existera längre än förevigt, vilket är en väldigt lång tid.


Hur det än går i helgen ska jag snart byta tåg, och då är det bra om jag lägger ner datorn innan det händer, så nu är det dags för mig att avsluta här. Hoppas ni har det bra tills vidare, så ses vi nästa gång jag skriver!




 

 // Kram på er!   

Skapa flashcards