Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Blogg och bloggar

Av Elin - 10 oktober 2014 12:17

Tebax idag, dock inte säker på hur länge jag stannar.


Jag har kollat lite andra bloggsidor för att jag har funderat på att byta, men inte alls säker.. Tack för alla kommentarer! Har alltså tre/fyra dagliga läsare (är det så?) och en frekvent "kommentator". Vill säga att jag läst en del andra bloggar det senaste, och minst två av dem inspirerar mig en hel del. Jag måste säga att jag är tacksam för att det finns dem som verkligen kan skriva så det inspirerar folk!


Iallafall.. Bloggsidorna jag har testat är wordpress, nattstad, blogg.se, webnode och nyligen devote. Jag funderar på att testa fames, men jag tror att det får vänta en stund... Idag är det en ny header som står på schemat. Jag ska också fundera riktigt noga på vilken bloggdomän som känns bäst. Bloggplatsen känns verkligen bra, och mobilappen är ganska lätt att hantera. Dock kan man inte så lätt surfa runt för att läsa sin egen eller andras bloggar, så det är väll en tumme ner där... Jag har prövat appen för nattstad, och blogger, inte säker på någon av dem, eftersom jag inte testade så mycket... Idag ska jag testa blogg.se lite mer och se om det finns någon app överhuvudtaget för webnode. Det var schyssta redigeringsmöjligheter på datorn, och det är liktigt snyggt upplagt, men finns det ingen app tvivlar jag lite på det... Jag vill kunna kolla kommentarer och skriva inlägg utan att behöva använda mig av någon dator.


Well... Lite länkar kanske.. Jag skulle gärna vilja att ni som läser och verkar intresserade skriver en kommentar om vilken sida ni gillar mest. Inte bara gällande designen, utan också upplägget och widgetarna. Det är olika redigeringsmöjligheter på alla sidor. Man kunde inte flytta runt så mycket och grejja på blogg.se, men det antar jag kan bero på temat också.

Nattstad | Webnode | Blogspot | Blogg.se | Wordpress | Devote |


*Notering: jag vill meddela min ena läsare som kommenterade mitt förra inlägg att jag svarade på din kommentar och skrev minst lika långt som dig, men när jag postade svaret försvann massa text, så nu är det bara en rad som syns. :(

 
 
Pernilla

Pernilla

10 oktober 2014 19:08

Av de bloggportaler jag har testat tidigare så trivs jag faktiskt bäst på nattstad. :) Men är sugen på att testa finest. :D kram!

http://nattstad.se/pernilllas

Elin

10 oktober 2014 23:44

Tack för tipset Pernilla. Jag har testat nattstad som sagt. Det var riktigt trevligt upplägg på webbplatsen, och schyssta möjligheter med designen och redigeringen. Tycker dock också om blogspot. Man kan ändra layouten väldigt fritt och välja mellan många olika teman. Bloggplatsen tycker jag dock om för att den är så lätt.. Har också haft den ett bra tag, så jag antar att jag känner mig väldigt hemma här. :)

 
Ingen bild

A

11 oktober 2014 14:30

blogg.se är bäst.
Det finns stora möjligheter till att bestämma exakt struktur på den design man vill ha, du får läsa på vilket tema som funkar bäst. Du kan i princip ändra allt men rätt kunskap.

Elin

11 oktober 2014 17:27

Du har helt rätt i vad du säger, och jag kan tycka att blogg har ett väldigt enkelt sätt att lösa det på. Dock vill jag ha flyttbara widgets, om du förstår vad jag menar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 13 juli 2015 11:50

Kika in och säg vad du tycker! Kanske kommer börja där istället... http://aziquesa.weebly.com/ ...

Av Elin - 7 juni 2015 00:14

Hej bloggen...Detta inlägget kommer vara ett jobbigt att skriva...Och att läsa...Jag är just nu himla deprimerad över vart mitt liv tagit vägen..På dagarna när jag är hemma gör jag inte annat än sitter vid min dator och kollar på youtube, facebook el...

Av Elin - 30 maj 2015 21:27

Hej folket. Idag är första inlägget på en månad, och jag skriver egentligen bara just nu för att få ur lite känslor. Jag får väll varna för överreagering. För lite mer än en månad sedan fick jag ett akvarium och ett gäng fiskar från min kära vän...

Av Elin - 29 april 2015 11:32


Skapa flashcards